Twój koszyk jest pusty ...
Strona główna » Porady komputerowe » Nie działa wifi
Kontakt
  • Yeto Sp. z o.o. Serwis laptopów i komputerów Poznań. Serwis Lenovo, Dell, HP, Asus, Toshiba, Acer, MSI, Sony, Samsung, Xiaomi, Microsoft, Gigabyte, Razer, LG, Huawei, PEAQ. Sklep komputerowy: akcesoria, laptopy, zasilacze, baterie. Ul. Stablewskiego 3 60-224 Poznań (wjazd między garażami) lub od Łukaszewicza 44 (vis a vis Biedronki-parking) Od 07.30 do 19.30, także weekendy.
    NIP: 7792533766
  • E-mail:serwis@yeto.pl
  • Telefon732-900-555
  • Godziny działania sklepuZgłoszenia napraw domowych codziennie 07.30 - 19.30. Przyjęcia sprzętu w zakładzie od 07.30 do 19.30 Darmowy parking przed serwisem lub pod Biedronką na Łukaszewicza 44 vis a vis serwisu. Przyjmujemy także w weekendy.

Nie działa wifi

Data dodania: 03-01-2024


Jak naprawić niedziałające Wi-Fi: wszystkie możliwe rozwiązania

 

naprawa wifi Poznań
Naprawa wifi

 


Złożoność nowoczesnej technologii może czasami wprawiać nas w zakłopotanie, szczególnie w przypadku problemu z niedziałającym Wi-Fi. Jest to częsty scenariusz, który zakłóca naszą codzienną rutynę, niezależnie od tego, czy chodzi o pracę, rozrywkę, czy utrzymywanie kontaktu. W tym przewodniku serwis komputerowy Poznań  omówi różne czynniki, które mogą prowadzić do problemów z łącznością Wi-Fi, starając się wyjaśnić problem i zapewnić praktyczne rozwiązania. Zrozumienie tych czynników jest kluczem do przywrócenia połączenia bezprzewodowego i zapewnienia płynnego, nieprzerwanego korzystania z rozwiązań cyfrowych.

Dlaczego moje Wi-Fi nie działa?

Może być kilka czynników, które powodują, że Wi-Fi nagle przestaje działać. Zbadajmy te potencjalne przyczyny:
Problemy z routerem lub modemem: Twój router lub modem mógł napotkać usterkę lub tymczasową awarię. Spróbuj ponownie uruchomić te urządzenia, aby sprawdzić, czy to rozwiąże problem.
Awarie usługodawcy internetowego: Czasami problem może dotyczyć dostawcy usług internetowych (ISP). Sprawdź, czy w Twojej okolicy nie występują znane awarie, które mogłyby mieć wpływ na Twoje połączenie.
Przeciążona sieć: duży ruch w sieci, zwłaszcza jeśli podłączonych jest wiele urządzeń i zużywają przepustowość jednocześnie, może powodować problemy z łącznością.
Zakłócenia z innych urządzeń: Urządzenia i urządzenia elektroniczne, takie jak kuchenki mikrofalowe lub telefony bezprzewodowe, mogą zakłócać sygnał Wi-Fi, szczególnie jeśli działają na tej samej częstotliwości.
Odległość i przeszkody: im dalej jesteś od routera, zwłaszcza jeśli pomiędzy nimi znajdują się fizyczne przeszkody, takie jak ściany lub podłogi, tym słabszy staje się sygnał Wi-Fi.
Przeciążenie kanału bezprzewodowego: jeśli znajdujesz się w gęsto zaludnionym obszarze, kanał, z którego korzysta Twoja sieć Wi-Fi, może być przeciążony sygnałami z sąsiednich sieci. Pomocna może być zmiana kanału Wi-Fi na routerze.
Problemy z oprogramowaniem sprzętowym lub oprogramowaniem: Nieaktualne oprogramowanie sprzętowe routera lub problemy z ustawieniami sieciowymi w urządzeniu mogą prowadzić do problemów z łącznością. Upewnij się, że oprogramowanie sprzętowe routera jest aktualne i sprawdź ustawienia sieciowe urządzenia.
Awaria sprzętu: W niektórych przypadkach router lub karta sieciowa w urządzeniu może działać nieprawidłowo i wymagać naprawy lub wymiany karty sieciowej.

Jak naprawić problem z niedziałającym Wi-Fi?

Wdrażając rozwiązania opisane poniżej, możesz skutecznie rozwiązać każdy problem z niedziałającą siecią Wi-Fi i przywrócić łączność z Internetem.

Dlaczego Wi-Fi jest wolne lub niedostępne w niektórych pokojach?

Aby rozwiązać problem niedziałającego Wi-Fi, rozważ te podstawowe kroki. Technologia Wi-Fi działa w oparciu o fale radiowe, co oznacza, że ​​router Wi-Fi ze swojej centralnej lokalizacji emituje sygnały we wszystkich kierunkach. Jeśli router znajduje się w odległym zakątku domu, może to spowodować niepotrzebne pokrycie otoczenia zewnętrznego. Aby poprawić sytuację, zaleca się przeniesienie routera w bardziej scentralizowane miejsce. Im bliżej środka zasięgu routera znajduje się router, tym lepszy będzie odbiór w całym domu.
Dodatkowo, jeśli Twój router jest wyposażony w anteny zewnętrzne, sprawdź możliwość dostosowania ich położenia. Zmieniając orientację całkowicie pionową i całkowicie poziomą, możesz potencjalnie zwiększyć zdolność routera do docierania w wielu kierunkach, co może pomóc w rozwiązaniu problemu z niedziałającą siecią Wi-Fi.

W przypadku osób mieszkających w apartamentowcach często zdarza się, że zakłócenia z sąsiednich routerów powodują problemy z działaniem Wi-Fi. Aby rozwiązać ten problem, dostępne są bezpłatne narzędzia programowe, takie jak NetSpot (kompatybilny z komputerami Mac, Windows i Android) lub WiFi Analyzer (dla Androida).

Narzędzia te mogą pomóc w identyfikacji pobliskich sieci bezprzewodowych i używanych przez nie kanałów. Jeśli zauważysz, że Twój router nakłada się na sąsiednie sieci, szczególnie w określonych pomieszczeniach, rozważ przejście na mniej obciążony kanał. Jeśli potrzebujesz wskazówek dotyczących przełączania kanałów, zapoznaj się z naszym obszernym przewodnikiem na temat zmiany kanału Wi-Fi.
Jeśli żaden z tych środków nie okaże się skuteczny, możliwe, że wymagania dotyczące sieci Wi-Fi w Twoim domu przekraczają możliwości pojedynczego routera. W takich przypadkach warto rozważyć zakup wzmacniacza sygnału bezprzewodowego lub skonfigurowanie starego routera tak, aby pełnił jego funkcję. Może to zwiększyć zasięg głównego routera i potencjalnie rozwiązać problem niedziałającego Wi-Fi.

Jak naprawić wolny internet?

Jeśli masz do czynienia ze scenariuszem, w którym Twoja sieć Wi-Fi nie działa wydajnie, szczególnie przy niskiej prędkości w różnych obszarach, podłącz laptopa bezpośrednio do routera i przeprowadź test szybkości Internetu, korzystając z wysoce zalecanej usługi. Jeśli test wykaże niską prędkość, problem może wynikać z usługi internetowej, a nie z routera. Aby poprawić prędkość Internetu, wypróbuj te skuteczne metody i skontaktuj się ze swoim dostawcą usług internetowych.

Jeśli to nie rozwiąże problemu, przyczyną może być przeciążenie bieżącego kanału bezprzewodowego przez Twoje urządzenia lub pobliskie sieci. Możesz temu zaradzić, przełączając kanał w ustawieniach routera, dostępnych poprzez interfejs administratora.
Jeśli zmiana kanału nie daje rezultatów, rozważ zresetowanie routera do ustawień fabrycznych. Zazwyczaj routery mają przycisk Reset; naciśnij go na 30 sekund spinaczem, aby przywrócić oryginalne ustawienia. Po zresetowaniu zapoznaj się z naszym przewodnikiem dotyczącym prawidłowej konfiguracji routera bezprzewodowego, co może rozwiązać problem.

Jeśli te środki nie pomogą, a połączenie przewodowe działa stabilnie, możliwe, że router dobiega końca. W tej sytuacji wskazana jest wymiana routera. Przeanalizowaliśmy kilka najlepszych routerów i możemy pomóc Ci w wyborze takiego, który odpowiada Twoim potrzebom.

Jeśli router wydaje się działać dobrze, przyczyną problemu może być modem, zwłaszcza jeśli wykazuje oznaki problemów z łącznością. Aby ulepszyć swoją konfigurację, rozważ nasze sugestie dotyczące najlepszych kombinacji modem-router. Kolejną opcją do rozważenia jest aktualizacja routera Wi-Fi 6 lub Wi-Fi 6E, ponieważ może pomóc w zmniejszeniu przeciążenia sieci i obsługiwać większe prędkości, pod warunkiem, że Twój plan połączenia szerokopasmowego jest zgodny z tymi zaawansowanymi prędkościami.

Jak rozwiązać problem z urządzeniem, które nie może połączyć się z Wi-Fi?

Czasami może wystąpić problem z niedziałającą siecią Wi-Fi, specyficzny dla jednego urządzenia. Często jest to tymczasowa usterka sieci, którą zwykle można łatwo naprawić. Zacznij od wyłączenia i ponownego włączenia Wi-Fi w swoim urządzeniu lub, jeśli używasz klucza Wi-Fi, odłącz go i podłącz ponownie. Jeśli to nie rozwiąże problemu, spróbuj ponownie uruchomić urządzenie i spróbuj połączyć się jeszcze raz. Rozważ także ponowne uruchomienie routera.
Jeśli problem będzie się powtarzał lub będzie się powtarzał, warto usunąć bieżącą sieć z listy zapisanych sieci na urządzeniu, a następnie połączyć się ponownie.

W przypadku użytkowników systemu Windows 10 lub 11 wpisz „rozwiązywanie problemów z siecią Wi-Fi” w pasku wyszukiwania i wybierz wynik oznaczony etykietą Zidentyfikuj i napraw problemy z siecią. To narzędzie przeprowadzi serię kontroli diagnostycznych, aby potencjalnie przywrócić połączenie. W systemie MacOS można skorzystać z narzędzia Diagnostyka sieci bezprzewodowej. Przytrzymaj klawisz Opcje i kliknij ikonę AirPort (WiFi) na pasku menu, następnie wybierz Otwórz diagnostykę sieci bezprzewodowej i postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie.

Dlaczego nic nie może połączyć się z Wi-Fi?

W sytuacjach, gdy Wi-Fi w ogóle nie działa i nie można połączyć się z Wi-Fi, bezpośrednim rozwiązaniem jest podłączenie laptopa do routera za pomocą kabla Ethernet. Rodzaj użytego kabla Ethernet zasadniczo nie jest kluczowy, chociaż niektóre typy oferują lepszą wydajność niż inne.

Jeśli możesz połączyć się przez Ethernet, problem leży po stronie Wi-Fi i powinieneś zapoznać się z innymi rozwiązaniami wspomnianymi wcześniej. Jeśli jednak nie możesz nawiązać połączenia Ethernet, prawdopodobnie nie działa Twoja usługa internetowa. Sprawdź witrynę internetową i strony mediów społecznościowych swojego usługodawcy internetowego lub skontaktuj się z nim, aby zapytać o wszelkie zgłoszone awarie. Dostawcy nie zawsze od razu informują o problemach, dlatego możesz skorzystać z usługi takiej jak Downdetector, aby sprawdzić, czy inni użytkownicy w Twojej okolicy doświadczają podobnych problemów.
Zresetowanie routera to kolejne realne rozwiązanie różnych problemów z łącznością, w tym braku możliwości połączenia. Aby zresetować, naciśnij przycisk Reset routera spinaczem na 30 sekund, co spowoduje przywrócenie ustawień fabrycznych. Po zresetowaniu zapoznaj się z naszym przewodnikiem dotyczącym konfiguracji routera bezprzewodowego w celu prawidłowej konfiguracji.

Jeśli te środki nie rozwiążą problemu, być może nadszedł czas, aby rozważyć zakup nowego routera.

Co powoduje losowe rozłączenia Wi-Fi?

W przypadku problemu z niedziałającą siecią Wi-Fi warto poszukać wzorców. Na przykład, czy połączenia zawodzą podczas korzystania z urządzeń takich jak kuchenki mikrofalowe? A może niedawno umieściłeś akwarium w pobliżu routera? Te scenariusze mogą wydawać się niezwykłe, ale niektóre artykuły gospodarstwa domowego mogą zakłócać działanie routera. Pasmo 2,5 GHz może być zakłócane przez różne urządzenia, natomiast pasma 5 GHz i 6 GHz są bardziej podatne na zakłócenia ze strony obiektów fizycznych. Ponadto zakłócenia z innych sieci lub urządzeń, takie jak intensywne korzystanie z Wi-Fi przez sąsiadów w określonych porach, mogą spowalniać połączenie.
Zmiana kanału routera może przynieść ulgę. Narzędzia takie jak NetSpot dla komputerów Mac i Windows oraz WiFi Analyzer dla Androida mogą wyświetlać wszystkie pobliskie sieci bezprzewodowe. Jeśli Twoja sieć pokrywa się z innymi, korzystne może być przejście na mniej przeciążony kanał w ustawieniach routera. Oferujemy przewodnik, który pomoże Ci zmienić kanał routera.

Inną strategią jest przeniesienie routera do bardziej centralnego położenia, co zmniejszy odległość i potencjalne zakłócenia między routerem a urządzeniami.

Jeśli te rozwiązania nie poprawią Twojej sytuacji, rozważ przywrócenie ustawień fabrycznych routera. Wiąże się to z wciśnięciem spinacza w otwór resetowania routera i wykonaniem kroków resetowania opisanych w instrukcji.

Jak rozwiązać problem znikającej sieci Wi-Fi?

Gdy problem z niedziałającą siecią Wi-Fi powoduje zniknięcie sieci Wi-Fi z urządzeń, możliwe, że router sam się zresetował. Sprawdź, czy jest otwarta sieć, której nazwa pochodzi od marki routera; to może być Twoja sieć. Aby przeprowadzić ponowną konfigurację, podłącz laptop lub komputer stacjonarny do tej sieci za pomocą kabla Ethernet i postępuj zgodnie z naszym przewodnikiem, aby poprawnie skonfigurować router bezprzewodowy.

Jeśli nie znajdziesz takiej sieci, spróbuj podłączyć laptopa do routera za pomocą kabla Ethernet i sprawdź, czy istnieje bezpośrednie połączenie z Internetem.

Dlaczego Wi-Fi łączy się, ale nie ma Internetu?

Chociaż może się to wydawać powszechną sugestią, ponowne uruchomienie modemu może być skuteczne. Odłącz go, a następnie podłącz ponownie. Jeśli to nie rozwiąże problemu, podłącz laptopa lub komputer stacjonarny do routera za pomocą kabla Ethernet, aby ustalić, czy problem dotyczy routera, czy sieci Wi-Fi. Jeśli połączenie Ethernet działa, zresetowanie routera może być kolejnym krokiem w celu przywrócenia funkcjonalności Wi-Fi. Jeśli jednak nadal nie ma dostępu do Internetu, być może wystąpiła awaria i należy skontaktować się ze swoim dostawcą usług internetowych.

Jak sobie poradzić z routerem, który ulega awarii i wymaga ponownego uruchomienia?

Jeśli często musisz ponownie uruchamiać router, może być konieczne pełne zresetowanie. Większość routerów ma przycisk Reset; naciśnij go spinaczem na 30 sekund, aby powrócić do ustawień fabrycznych. Po zresetowaniu zapoznaj się z naszym przewodnikiem dotyczącym prawidłowej konfiguracji routera bezprzewodowego.

Jeśli te kroki nie rozwiążą problemu, prawdopodobnie żywotność routera dobiega końca. Możesz zwrócić router, jeśli jest nadal objęty gwarancją, lub rozważyć zakup nowego.

Co powoduje rozłączenie Wi-Fi podczas logowania do komputera?

W systemie Windows 10 może czasami wystąpić problem z niedziałającą siecią Wi-Fi z powodu szybkiego uruchamiania, funkcji, która utrzymuje określone procesy w celu szybkiego logowania. Może to czasami zakłócać działanie sterownika sieci bezprzewodowej, utrudniając prawidłowe ponowne połączenie Wi-Fi. Tymczasowo możesz wyłączyć Szybkie uruchamianie. Wyszukaj Opcje zasilania na pasku wyszukiwania systemu Windows 10 lub 11, przejdź do tej sekcji w Panelu sterowania, wybierz opcję Wybierz działanie przycisku zasilania, a następnie zajrzyj do opcji Ustawienia zamykania. Upewnij się, że opcja Włącz szybkie uruchamianie nie jest zaznaczona. Aby uzyskać trwalsze rozwiązanie, rozważ aktualizację sterownika karty sieci bezprzewodowej w celu usunięcia wszelkich podstawowych błędów.

Jak odzyskać zapomniane hasło do Wi-Fi?

Jeśli zapomniałeś hasła do Wi-Fi i nie możesz go nigdzie znaleźć, konieczne może być zresetowanie routera. Za pomocą spinacza biurowego naciśnij przycisk resetowania w otworze routera na 30 sekund, co spowoduje przywrócenie ustawień fabrycznych.

Jak adresować nieznane urządzenia w mojej sieci Wi-Fi?

Aby zarządzać połączeniami urządzeń, zaloguj się do aplikacji Wi-Fi lub ustawień administratora. Sprawdź listę aktualnie podłączonych urządzeń, aby znaleźć nieznane. Najpierw sprawdź, czy nie są to tylko nierozpoznane połączenia z Twoich własnych urządzeń inteligentnych, konsol do gier, telewizorów lub urządzeń gości. Jeśli nadal znajdziesz nieznane połączenia, może to oznaczać nieautoryzowany dostęp do Twojej sieci Wi-Fi. W takim przypadku użyj ustawień, aby zablokować te urządzenia i zablokować ich adresy MAC. Następnie zmień hasło Wi-Fi i uruchom ponownie router. Chociaż może to nie odstraszyć uporczywych hakerów, zazwyczaj skutecznie usuwa niechcianych użytkowników z sieci.

Jak rozwiązać problemy z Wi-Fi po ostatniej aktualizacji?

Rozwiązanie problemów z niedziałającą siecią Wi-Fi po ostatniej aktualizacji ma kluczowe znaczenie, ponieważ aktualizacje systemu operacyjnego mogą czasami powodować problemy z łącznością. Na przykład niektóre aktualizacje systemu Windows 10 z połowy 2020 r. wprowadziły błędy utrudniające łączność Wi-Fi. Podobne problemy wystąpiły w przypadku aktualizacji na iOS, Androida i inne platformy.

W takich sytuacjach optymalnym rozwiązaniem jest poczekanie na oficjalną łatkę naprawiającą problem. W międzyczasie możesz usunąć problematyczną aktualizację i przywrócić system do wcześniejszej wersji, aby odzyskać łączność online.

Należy pamiętać, że w routerach, pomimo ich długiej żywotności, z biegiem czasu mogą pojawiać się problemy. Mogą stać się niekompatybilne z nowymi aktualizacjami urządzeń lub nie obsługiwać nowoczesnych technologii, co widać po zaprzestaniu produkcji Apple AirPort Extreme. Takie przypadki wskazują, że nadszedł czas, aby rozważyć nowy router.

Jak rozwiązywać problemy z routerami satelitarnymi w sieci mesh?

Aby rozwiązać problemy z routerami satelitarnymi w sieci kratowej, najpierw upewnij się, że wszystkie urządzenia satelitarne są zasilane i działają. Jeśli problemy będą się powtarzać, odłącz i ponownie podłącz dane urządzenie. Niektóre aplikacje routera, takie jak aplikacja Google Home, umożliwiają ponowne uruchamianie punktów Wi-Fi bezpośrednio z aplikacji. Może to rozwiązać problemy z łącznością.

Aplikacja Google Home oferuje także test siatki w sekcji „Testuj siatkę” w celu sprawdzenia konfiguracji sieci. Jeśli test wykaże słabe lub nieudane połączenia, pomocne może być przeniesienie routerów satelitarnych bliżej routera głównego. Jest to również korzystna strategia dla każdego systemu mesh, w którym punkty satelitarne tracą z powodu problemów z odległością.
Sprawdź dokładnie, czy routery satelitarne mają różne identyfikatory SSID od routera głównego. Identyczne identyfikatory SSID na różnych urządzeniach mogą zakłócać koordynację sieci mesh.

Jeśli router nadal nie może się połączyć, przejrzyj ostatnie zmiany w ustawieniach sieci. Na przykład, jeśli zmienił się typ sieci WAN Twojego usługodawcy internetowego, dostosuj ustawienia routera do prawidłowej konfiguracji sieci WAN.

W przypadkach, gdy technologia Wi-Fi może zakłócać sieci kratowe, zaleca się skontaktowanie z obsługą routera w celu uzyskania spersonalizowanej pomocy, zwłaszcza jeśli inne metody rozwiązywania problemów nie rozwiązały problemu.

Jak sprawić, by moje urządzenie inteligentne łączyło się z Wi-Fi?

Aby urządzenie inteligentne nawiązało połączenie z siecią Wi-Fi, która nie działa, zacznij od upewnienia się, że zarówno urządzenie inteligentne, jak i router są aktualne. Następnie zresetuj router i uruchom ponownie urządzenie inteligentne. Aby ponownie uruchomić urządzenie, możesz odłączyć i ponownie podłączyć urządzenie lub skorzystać z funkcji ponownego uruchomienia w aplikacji, takiej jak narzędzie Uruchom ponownie w aplikacji Google Home.

Jeśli urządzenie nadal nie może się połączyć, spróbuj umieścić je bliżej routera. Odległość i zakłócenia mogą znacząco wpływać na łączność, szczególnie w przypadku mniejszych inteligentnych urządzeń. Sprawdź także, czy Twoje urządzenie inteligentne wymaga koncentratora Zigbee, który jest bardziej powszechny w starszych modelach, ale czasami może być wymagany.

W przypadku inteligentnych urządzeń, które często tracą połączenie Wi-Fi, szczególnie w godzinach szczytu, sprawdź, czy router ma funkcję automatycznego przełączania pasma i rozważ jej wyłączenie. Czasami routery przedwcześnie przełączają urządzenie na inne pasmo, co prowadzi do utraty łączności. Mogą również wystąpić problemy z połączeniem z routerami mesh, co wymaga określonych ustawień sieciowych dla urządzeń inteligentnych.

Dodatkowo sprawdź, czy w urządzeniu nie występują tymczasowe błędy utrudniające łączność Wi-Fi. Regularne aktualizacje mogą rozwiązać te problemy, dlatego upewnij się, że oprogramowanie sprzętowe Twojego urządzenia jest aktualne. Należy pamiętać, że nowe poprawki w systemach operacyjnych mogą również wpływać na wydajność urządzeń inteligentnych.

Jeśli po wykonaniu tych kroków nadal występują problemy, być może ustawienia routera blokują urządzenie inteligentne. Zależy to od producenta, więc jeśli nie możesz zidentyfikować problemu, pomocne może być skontaktowanie się z pomocą techniczną producenta routera.

Jak rozwiązać problemy z połączeniem Wi-Fi konsoli do gier?

Aby rozwiązać problemy z połączeniem Wi-Fi konsoli do gier, najpierw sprawdź, czy usługi takie jak Xbox Live lub PlayStation Network działają, ponieważ awarie mogą mieć wpływ na łączność. Jeśli te usługi działają prawidłowo, uruchom ponownie router i konsolę do gier. Główne systemy gier, takie jak Xbox i PlayStation, mają wbudowane testy sieci w menu ustawień w celu zdiagnozowania problemów z łącznością.
W przypadku konsoli PlayStation wybierz Ustawienia > Sieć > Przetestuj połączenie internetowe. Na konsoli Xbox przejdź do opcji Profil i system > Ustawienia > Ogólne > Ustawienia sieciowe i wybierz opcję Przetestuj szybkość i statystyki sieci. Testy te mogą zapewnić wgląd w to, co może działać nieprawidłowo i zasugerować potencjalne rozwiązania.

Jeśli konsola i router działają poprawnie, ale problemy z Wi-Fi nadal występują, spróbuj przenieść je bliżej siebie, aby wzmocnić sygnał. Najlepsze rezultaty często daje usunięcie wszelkich przeszkód pomiędzy nimi i umieszczenie ich na wzniesieniu, w miejscach pozbawionych przeszkód. Dodatkowo zmniejszenie liczby urządzeń korzystających z sieci, szczególnie tych obsługujących transmisję strumieniową, może poprawić łączność.

Jak rozwiązać problemy z Wi-Fi drukarki bezprzewodowej?

Aby rozwiązać problemy z niedziałającą siecią Wi-Fi drukarki bezprzewodowej, najpierw upewnij się, że próbujesz połączyć się z siecią Wi-Fi, a nie za pośrednictwem Wi-Fi Direct, ponieważ są to różne technologie. Zaleca się ponowne uruchomienie zarówno drukarki, jak i routera, zwłaszcza jeśli drukarka wcześniej bez problemów łączyła się z Wi-Fi. Jeśli drukarka znajduje się daleko od routera i napotyka błędy Wi-Fi, pomocne może być przeniesienie jej bliżej.

Jeśli drukarka wydaje się połączona z siecią Wi-Fi, ale nie działa, sprawdź ustawienia drukarki w komputerze, aby upewnić się, że jako domyślna ustawiona jest właściwa drukarka. Firma Microsoft oferuje narzędzia do rozwiązywania problemów, które mogą wykrywać i potencjalnie rozwiązywać typowe problemy z drukarką.

Ponadto sprawdź ustawienia zabezpieczeń routera, zapory ogniowe i konfiguracje VPN. Czasami te środki bezpieczeństwa mogą blokować połączenie drukarki z siecią Wi-Fi. Może być konieczne dostosowanie ustawień zapory lub ponowna konfiguracja protokołów bezpieczeństwa. Jeśli te kroki nie pomogą, spróbuj odinstalować i ponownie zainstalować najnowsze sterowniki drukarki.

Jak połączyć się z skonfigurowaną przeze mnie siecią Wi-Fi dla gości?

Aby połączyć się z skonfigurowaną siecią Wi-Fi dla gości, najpierw poczekaj, aż stanie się widoczna, jeśli została niedawno utworzona. Jeśli widoczność nie stanowi problemu, przejrzyj ustawienia w aplikacji routera i upewnij się, że włączone są opcje takie jak Publiczna sieć Wi-Fi aktywna i Zezwalaj gościom na dostęp do mojej sieci lokalnej. Jeśli problemy będą się powtarzać, zresetuj router. Pamiętaj, że sieci gościnne często mają ograniczenie liczby jednoczesnych użytkowników, co może uniemożliwić nowe połączenia, jeśli sieć jest przeciążona.

Jak rozwiązać problemy z Wi-Fi 6 lub 6E za pomocą routera Wi-Fi 6?

W przypadku problemów z Wi-Fi 6 lub 6E w routerze Wi-Fi 6 sprawdź, czy wszystkie przedłużacze w Twojej sieci są zgodne z Wi-Fi 6. Niezgodne przedłużacze mogą uniemożliwić korzystanie ze wszystkich zalet Wi-Fi 6, w tym szybkości i funkcji. Upewnij się także, że Twoje urządzenia obsługują Wi-Fi 6. Starsze urządzenia mogą nie być kompatybilne z funkcjami Wi-Fi 6. Dotyczy to smartfonów, laptopów i urządzeń inteligentnych, a także wewnętrznych adapterów Wi-Fi w komputerach stacjonarnych. Jeśli masz kompatybilne urządzenia, ale nadal napotykasz problemy, aktualizacja sterowników Wi-Fi może pomóc w rozwiązaniu potencjalnych konfliktów lub problemów ze zgodnością.

Gdzie znaleźć router Wi-Fi 7 lub dlaczego nie jest on dostępny?

Wi-Fi 7, technicznie znane jako 802.11be, reprezentuje nadchodzącą falę technologii bezprzewodowej, która ma zastąpić obecne routery Wi-Fi 6 i Wi-Fi 6E. Ta zaawansowana generacja zapewnia znacznie zwiększoną wydajność, oferując prędkość przesyłania danych do 36 Gb/s — ponad trzykrotnie większą niż Wi-Fi 6. Godną uwagi cechą Wi-Fi 7 jest możliwość jednoczesnego wykorzystania wielu częstotliwości, optymalizując wykorzystanie dostępnej sieci przepustowość dla lepszej wydajności.

Jednak obecnym wyzwaniem związanym z routerami Wi-Fi 7 jest ich cena. Na razie nie są one powszechnie dostępne w atrakcyjnych cenach. Niemniej jednak oczekuje się, że w nadchodzących miesiącach na rynek napłyną tańsze routery Wi-Fi 7, dzięki którym ta najnowocześniejsza technologia stanie się bardziej dostępna dla szerszego grona odbiorców.
 


 

Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Porady komputerowe
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu