Twój koszyk jest pusty ...
Strona główna » Porady komputerowe » Jak robić krótkie filmy Youtube shorts
Kontakt
  • Yeto Sp. z o.o. Serwis laptopów i komputerów Poznań. Serwis Lenovo, Dell, HP, Asus, Toshiba, Acer, MSI, Sony, Samsung, Xiaomi, Microsoft, Gigabyte, Razer, LG, Huawei, PEAQ. Sklep komputerowy: akcesoria, laptopy, zasilacze, baterie. Ul. Stablewskiego 3 60-224 Poznań (wjazd między garażami) lub od Łukaszewicza 44 (vis a vis Biedronki-parking) Od 07.30 do 19.30, także weekendy.
    NIP: 7792533766
  • E-mail:serwis@yeto.pl
  • Telefon732-900-555
  • Godziny działania sklepuZgłoszenia napraw domowych codziennie 07.30 - 19.30. Przyjęcia sprzętu w zakładzie od 07.30 do 19.30 Darmowy parking przed serwisem lub pod Biedronką na Łukaszewicza 44 vis a vis serwisu. Przyjmujemy także w weekendy.

Jak robić krótkie filmy Youtube shorts

Data dodania: 01-12-2022


Jak tworzyć krótkie filmy YouTube: wszystko, co musisz wiedzieć


 

Krótkie filmy Youtube shorts
Youtube shorts


Od momentu uruchomienia w 2005 r. YouTube jest domem dla niezliczonych trendów wideo i wielu form rozrywki.

Teraz zespół odpowiedzialny za jedną z najczęściej odwiedzanych witryn internetowych na świecie wskoczył na modę na krótkie filmy, tworząc YouTube Shorts. Te 15-60-sekundowe filmy mają bawić widzów i pomagać markom i twórcom zwiększać zaangażowanie.
Wszystko, co musisz wiedzieć o YouTube Shorts

 

Czym są krótkie filmy YouTube?

YouTube Shorts to krótkie, pionowe treści wideo tworzone za pomocą smartfona i przesyłane bezpośrednio do YouTube z aplikacji YouTube.

Korzystając z wbudowanych narzędzi YouTube do tworzenia, możesz przechwytywać, edytować i dodawać muzykę z głównych wytwórni (w tym Sony, Universal i Warner ), dodawać animowany tekst, kontrolować szybkość materiału filmowego i montować razem wiele 15-sekundowych klipów wideo, aby stworzyć swoje szorty.

Widzowie Twoich krótkich filmów mogą udostępniać, komentować, polubić, nie lubić lub subskrybować Twój kanał podczas oglądania filmu. Treści nie znikają i pozostają na YouTube, w przeciwieństwie do innych aplikacji do krótkich filmów, takich jak Instagram Stories i Snapchat.

 

Dlaczego warto wypróbować YouTube Shorts?

Początkowo wprowadzony w Indiach 14 września 2020 r. i wprowadzony w Stanach Zjednoczonych 18 marca 2021 r., YouTube Shorts szybko przekroczył 6,5 miliarda dziennych wyświetleń na całym świecie. Shorts został ostatecznie wydany w wersji beta w 100 krajach na całym świecie 12 lipca 2021 r.

Wiceprezes YouTube ds. zarządzania produktami opisał ten format wideo jako „nowe doświadczenie związane z filmami krótkometrażowymi dla twórców i artystów, którzy chcą kręcić krótkie, chwytliwe filmy wyłącznie za pomocą telefonów komórkowych”. wyrazić siebie w 15 sekund lub mniej”.

Próba YouTube w zakresie krótkich treści wideo nie różni się od innych efemerycznych filmów w mediach społecznościowych, w tym TikTok, Instagram Reels, Instagram Stories, Snapchat Spotlight, a nawet Twitter Fleets.

A krótkie filmy nie są obce YouTube. Pierwszy film przesłany na ten kanał trwał tylko 18 sekund .

Jednak tym, co wyróżnia YouTube Shorts, jest zdolność przekształcania widzów w subskrybentów Twojego kanału, co jest koniecznością dla marek i twórców.
Konfigurując YouTube Shorts, możesz utworzyć zupełnie oddzielny kanał dla swoich Shorts lub umieścić widżet Shorts na swoim głównym kanale. Zalecamy jednak pozostawienie krótkich filmów na głównym kanale. Wynika to z faktu, że umieszczenie w jednym miejscu treści w głównym kanale YouTube i treści w filmach Short ułatwi widzom pozostawanie w kontakcie z Twoimi filmami i da im więcej możliwości przeskakiwania z filmów Short do filmów w YouTube i ostatecznie zasubskrybowania Twojego kanału.

Widzowie mogą znaleźć Twoje filmy Short, dotykając opcji Shorts u dołu aplikacji YouTube.
Alternatywnie widzowie mogą uzyskać dostęp do filmów Short:

Na stronie głównej YouTube
Na stronie Twojego kanału
Poprzez powiadomienia
Jak długie są YouTube Shorts?
YouTube Shorts to pionowe filmy, które trwają maksymalnie 60 sekund . Krótkie filmy mogą składać się z 60-sekundowego ciągłego filmu lub kilku 15-sekundowych filmów połączonych. Jeśli jednak Twój film Short wykorzystuje muzykę z katalogu YouTube, będzie on ograniczony tylko do 15 sekund.

 

Wskazówka: YouTube automatycznie kategoryzuje wszystkie treści YouTube trwające do 60 sekund jako krótkie.

Jak tworzyć i przesyłać krótkie filmy YouTube
 

Krok 1: Pobierz aplikację YouTube

Krótkie filmy możesz tworzyć natywnie tylko w aplikacji YouTube. To sprytna gra ze strony YouTube, która pozwala przechowywać wszystko w jednym wygodnym miejscu, zamiast prosić ludzi o pobranie i zarejestrowanie się w innej aplikacji do tworzenia filmów Short.

Aby uzyskać dostęp do aplikacji YouTube, wykonaj następujące czynności:

Zaloguj się do wybranego sklepu z aplikacjami (iOS App Store lub Google Play) i wyszukaj YouTube
Pobierz oficjalną aplikację YouTube
Zaloguj się, używając swojego loginu Google lub oddzielnego loginu YouTube

 

Krok 2: zacznij tworzyć swój YouTube Short


1. Stuknij ikonę (+) na przycisku na stronie głównej aplikacji, a następnie stuknij opcję Utwórz krótki film
2. Aby nagrać 15-sekundowy klip wideo, przytrzymaj czerwony przycisk nagrywania lub dotknij go, aby rozpocząć nagrywanie, a następnie ponownie, aby zatrzymać

3. Jeśli chcesz nagrać całe 60-sekundowe wideo, dotknij cyfry 15 nad przyciskiem nagrywania, aby zmienić długość wideo na 60-sekundowe

4. Aby dodać efekty specjalne i elementy do swojego filmu, przeglądaj pasek narzędzi po prawej stronie ekranu

a. Dotknij obracających się strzałek, aby przełączyć widok z kamery

b. Przyspiesz lub zwolnij swój Short, dotykając przycisku 1x

c. Stuknij ikonę zegara , aby ustawić minutnik do tworzenia filmów bez użycia rąk

d. Dodaj filtry do swojego filmu Short, dotykając ikony trzech kółek

mi. Dodaj retusz do swojego filmu, dotykając magicznej różdżki

f. Stuknij ikonę osoby , aby przełączyć tło i dodać zielony ekran lub zdjęcie z biblioteki smartfona

g. Stuknij ikonę ducha , aby wyrównać przejścia między klipami wideo

5. Aby dodać dźwięk do filmu Short, dotknij ikony Dodaj dźwięk u góry ekranu. Pamiętaj, że możesz dodać ścieżkę dźwiękową do swojego filmu Short tylko przed rozpoczęciem nagrywania lub później w procesie edycji
6. Popełniłeś błąd? Stuknij strzałkę wstecz obok przycisku nagrywania, aby cofnąć

 

Krok 3: Edytuj i prześlij swój film Short


Po zakończeniu nagrywania dotknij znacznika wyboru , aby zapisać swój film Short
Następnie sfinalizuj swój film Short , dodając ścieżkę muzyczną, tekst i filtry
Jeśli chcesz zagłębić się w edycję, dotknij ikony osi czasu , aby zmienić czas wyświetlania tekstu na osi czasu wideo
Po zakończeniu edycji dotknij Dalej w prawym górnym rogu
Dodaj szczegóły swojego filmu Short i wybierz, czy film ma być publiczny , niepubliczny czy prywatny
Wybierz, czy Twój film jest odpowiedni dla dzieci, czy wymaga ograniczenia wiekowego
Stuknij Prześlij krótki , aby opublikować swój film
Jak zarabiać na YouTube Shorts
Jako właściciel firmy lub twórca możesz się zastanawiać: „Jak zarabiać na YouTube Shorts?”. W końcu wielu twórców i marek korzysta z YouTube, aby uzyskać dodatkowe przychody . To dlatego, że YouTube jest jedyną platformą (jak dotąd), która oferuje twórcom dzielenie się przychodami.
Chociaż nie zawsze tak było, mamy dobrą wiadomość. Od początku 2023 roku twórcy filmów Short mogą kwalifikować się do programu partnerskiego , co oznacza, że ​​mogą zarabiać na reklamach w YouTube.

Aby dołączyć do programu partnerskiego, twórcy krótkich filmów muszą mieć co najmniej 10 milionów wyświetleń w ciągu ostatnich 90 dni. Po przystąpieniu do programu twórcy będą zarabiać 45% przychodów z reklam ze swoich filmów.

Program partnerski to przekonujący powód, aby skoncentrować swoje wysiłki na tworzeniu krótkich filmów wideo w YouTube. Jeśli jesteś w stanie zbudować publiczność na platformie, możesz spodziewać się poważnej gotówki.

 

YouTube Shorts: sprawdzone metody

Od razu do tego
Spraw, aby pierwsze kilka sekund filmu było ekscytujące i od razu przykuj uwagę widzów.

Podtrzymuj ciekawość

Krótkie filmy nie są pełnymi filmami i działają najlepiej, jeśli treść nie jest jedną ciągłą sekwencją. Zamiast tego poeksperymentuj z różnymi cięciami i modyfikacjami, aby utrzymać zaangażowanie widzów.
 

Pomyśl o powtórkach

Krótkie filmy są odtwarzane w pętli, więc zastanów się, jak Twoje treści będą odbierane, jeśli będą się ciągle powtarzać.
 

Dodać wartość

Nie twórz dla samego tworzenia. Zamiast tego zapewnij swoim odbiorcom wartość za pośrednictwem swojego filmu Short i dopasuj treść do celu, np. zwiększ zaangażowanie o 10% lub pozyskaj 1000 dodatkowych subskrybentów.
 

Jaki masz haczyk?

Co sprawi, że widz wróci po więcej? Pomyśl o tym, jak zachęcić odbiorców do wielokrotnego oglądania krótkich filmów.
 

Zadbaj o odpowiednią atmosferę

YouTube Shorts nie jest miejscem na skrócone wersje długich filmów. Podobnie jak Instagram Reels i TikTok, Shorts to miejsce, w którym możesz udostępniać widzom krótkie, zgryźliwe i łatwo przyswajalne treści, na przykład wirusowe trendy lub zakulisowe spojrzenia.


7 sposobów korzystania z YouTube Shorts

Idealne do docierania do konsumentów z krótszym okresem uwagi, YouTube Shorts to idealne rozwiązanie, które zwiększa zaangażowanie Twojego kanału, zwiększa liczbę subskrybentów i prezentuje autentyczną stronę Twojej marki.

Nieco mniej niż 40% firm używa już krótkich filmów do promowania swoich produktów lub usług. Jeśli będziesz czekać dłużej, możesz zostać w tyle. Więc zacznij tworzyć!

 

Promuj swój stały kanał

Korzystaj z YouTube Shorts, aby promować i rozwijać swój zwykły kanał https://www.youtube.com/channel/UCrl-QCmPqhuJSpW8nxq-0wg . Za każdym razem, gdy publikujesz film Short, jest to okazja, by Twoje treści zostały wyświetlone, a widok ten może zmienić się w subskrybenta kanału lub kogoś, kto interesuje się treściami Twojego głównego kanału.

Pole subskrybenta jest zawsze widoczne, gdy publikujesz film Short, co ułatwia subskrybowanie, jeśli ludziom spodoba się to, co zobaczą.

Krótkie filmy pomagają też w poruszaniu się po algorytmie YouTube, ponieważ Twój kanał odnotuje wzrost zaangażowania, co jest jednym z kluczowych czynników rankingowych decydujących o tym, jak YouTube nadaje priorytet treściom. Powinno to zwiększyć liczbę osób, które mają kontakt z Twoim kanałem.

 

Zaprezentuj mniej dopracowane wideo

Nie każdy film, który tworzysz na YouTube, musi być wcześniej zaplanowany i dopracowany do perfekcji. Materiał wideo zza kulis (BTS) pozwoli widzom zajrzeć w tło Twojego kanału, marki oraz produktów lub usług.

Nagrania zza kulis mogą przybierać różne formy. Oto kilka pomysłów na początek:

Imprezy firmowe
Premiery produktów
Aktualizacje produktów lub wkrótce
Aktualizacje miejsca pracy, np. remont
Filmy BTS pomagają ugruntować autentyczność Twojej marki (ogromna zaleta wykorzystania opartej na autentyczności generacji Z) i pomagają pogłębić zaufanie konsumentów. W końcu ludzie kupują od ludzi, a pokazanie ludzkiej strony swojej marki z BTS to świetny sposób na nawiązanie silnych relacji z potencjalnymi klientami, subskrybentami i widzami.

 

Drażnij swoją publiczność

Pomyśl o krótkich filmach jako o zabawnym bukiecie marketingu wideo i wykorzystaj ten format, aby zaostrzyć apetyt potencjalnych klientów. Możesz na przykład opublikować 30-sekundowy film krótkometrażowy o nadchodzącej premierze produktu wraz z wezwaniem do działania, aby skierować widzów do dłuższego filmu w YouTube, który zawiera więcej szczegółów i kieruje widzów na stronę docelową, na której można zarejestrować się w celu uzyskania wcześniejszego dostępu.
 

Twórz zaangażowanie w locie

YouTube Shorts pozwalają widzom na bieżąco wchodzić w interakcję z Twoją marką, zamiast poświęcać czas na oglądanie pełnometrażowego filmu. A ponieważ 5% widzów przestaje oglądać filmy po minucie, zgryźliwe, krótkie treści gwarantują, że widzowie obejrzą je do końca, otrzymają wszystkie Twoje wiadomości i wezwą do działania.
 

Podążaj za trendami

Krótkie filmy dają markom i twórcom możliwość podążania za trendem, np. ruchem tanecznym lub wyzwaniem, które krąży w mediach społecznościowych. Nie mówimy, że musisz brać udział w każdym tanecznym wyzwaniu, które pojawia się w mediach społecznościowych, ale bycie na bieżąco z trendami wideo sprawi, że Twoja marka będzie aktualna i aktualna, a także zwiększy Twoje szanse na rozprzestrzenienie się.
 

Zwiększ poziom treści tworzonych przez użytkowników

Filmy Short w YouTube to prosty format, w którym można poprosić o treści generowane przez użytkowników (UGC), ponieważ mogą je tworzyć wszyscy i wszędzie, którzy mają dostęp do smartfona. Na przykład możesz wysłać swój nowy produkt do grupy lojalnych wobec marki i poprosić ich o utworzenie YouTube Shorts prezentujących rozpakowywanie, aby pomóc zwiększyć zasięg Twojej marki.
 

Oszczędzaj pieniądze

Tworzenie YouTube Shorts to opłacalna strategia marketingu wideo, przykładem serwis komputerowy Poznań. Format może zostać utworzony przez każdego, kto ma smartfona, i eliminuje konieczność zatrudniania agencji kreatywnej lub firmy zajmującej się marketingiem wideo do tworzenia treści wideo.

Filmy YouTube Shorts powinny być istotną częścią Twojej strategii społecznościowej związanej z filmami , a nie całą strategią społecznościową. Współpracuj ze swoimi zespołami społecznościowymi i ds. treści, aby odkryć możliwości włączenia krótkich formatów do kampanii i zawsze mieć cel dla swojego filmu. Na przykład, aby zatrzymać i zachwycić obecnych klientów, zachęć widzów do zasubskrybowania Twojego kanału i generowania większego zaangażowania w YouTube.

YouTube Shorts to krótkie, pionowe filmy tworzone za pomocą smartfona i przesyłane bezpośrednio do YouTube z aplikacji YouTube, takiej jak Stories.

Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Porady komputerowe
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu