Twój koszyk jest pusty ...
Strona główna » Blog IT » Aktualizacja systemu Windows 11 KB5027231 psuje Google Chrome
Kontakt
  • Yeto Sp. z o.o. Serwis laptopów i komputerów Poznań. Serwis Lenovo, Dell, HP, Asus, Toshiba, Acer, MSI, Sony, Samsung, Xiaomi, Microsoft, Gigabyte, Razer, LG, Huawei, PEAQ. Sklep komputerowy: akcesoria, laptopy, zasilacze, baterie. Ul. Stablewskiego 3 60-224 Poznań (wjazd między garażami) lub od Łukaszewicza 44 (vis a vis Biedronki-parking) Od 07.30 do 19.30, także weekendy.
    NIP: 7792533766
  • E-mail:serwis@yeto.pl
  • Telefon732-900-555
  • Godziny działania sklepuZgłoszenia napraw domowych codziennie 07.30 - 19.30. Przyjęcia sprzętu w zakładzie od 07.30 do 19.30 Darmowy parking przed serwisem lub pod Biedronką na Łukaszewicza 44 vis a vis serwisu. Przyjmujemy także w weekendy.

Aktualizacja systemu Windows 11 KB5027231 psuje Google Chrome

Data dodania: 15-06-2023


Aktualizacja systemu Windows 11 KB5027231 psuje Google Chrome użytkownikom Malwarebytes
Firma Malwarebytes potwierdziła dzisiaj, że zbiorcza aktualizacja systemu Windows 11 22H2 KB5027231 opublikowana we wtorek z poprawkami psuje działanie Google Chrome w systemach klientów.

 
aktualizacja Windows 11
Aktualizacje Windows 11
 


Administratorzy i użytkownicy systemu Windows zgłaszają, że ten problem dotyczy urządzeń po wprowadzeniu wczorajszych aktualizacji systemu Windows 11.
Chociaż odinstalowanie aktualizacji KB5027231 rozwiązuje problem, administratorzy zgłaszają, że nie można tego zrobić za pomocą programu WSUS z powodu „katastroficznego błędu”.
„Przekazałem aktualizację KB5027231 wielu użytkownikom i wszędzie mam popsuty Chrome. Próba wycofania zmian przez wusa pokazuje„ katastrofalny błąd ”w Podglądzie zdarzeń, a WSUS pokazuje, że nie mogę tego cofnąć” — powiedział jeden z  administratorów .

„Mieliśmy około 400 maszyn, które otrzymały poprawkę i zdecydowanie nie wszystkie mają ten problem. Miałem może 30 problemów” — powiedział ten sam użytkownik w innym komentarzu.

Proces Google Chrome faktycznie działa, ale nie może w pełni uruchomić aplikacji i załadować interfejsu użytkownika z powodu konfliktu.
Jak potwierdzili pracownicy Malwarebytes, przyczyną  problemu jest  moduł  anty-exploit Malwarebytes, który blokuje ładowanie przeglądarki Chrome po zainstalowaniu  aktualizacji KB5027231 .

Firma opublikowała dziś artykuł pomocy technicznej potwierdzający konflikt Malwarebytes z Google Chrome po zainstalowaniu aktualizacji z wtorku z poprawkami z czerwca 2023 r. w systemach Windows 11.

„13 czerwca 2023 r. aktualizacja KB5027231 firmy Microsoft zainstalowana w systemie Windows 11 spowodowała konflikt między Google Chrome a ochroną przed exploitami, co spowodowało awarie przeglądarki” — powiedział  Malwarebytes .

Użytkownicy Malwarebytes doświadczający problemów podczas uruchamiania Google Chrome mogą wyłączyć przeglądarkę internetową z listy chronionych aplikacji w swoim produkcie Malwarebytes, wybierając Ustawienia > karta Bezpieczeństwo > Zarządzaj chronionymi aplikacjami.
Dostępne obejście

Szczegółowa procedura potrzebna do wyłączenia Google Chrome jako chronionej aplikacji w ustawieniach bezpieczeństwa Malwarebytes wymaga:


Otwórz Malwarebytes na swoim urządzeniu.
W prawym górnym rogu kliknij  koło Ustawienia  .
Kliknij  kartę Zabezpieczenia  .
W obszarze  Ochrona przed exploitami kliknij  Zarządzaj chronionymi aplikacjami .
Wyłącz  Google Chrome (i wtyczki) .
Kliknij  Gotowe
Malwarebytes zaleca klientom ponowne włączenie ochrony aplikacji dla przeglądarki Google Chrome, gdy problem zostanie rozwiązany w przyszłej aktualizacji.

Inne potencjalne obejście, które może pomóc w rozwiązaniu tego problemu, wymaga od użytkowników, których dotyczy problem, ustawienia przeglądarki Google Chrome jako domyślnej przeglądarki w systemie.

„Obecnie mamy problemy z Malwarebytes Exploit Protection i Chrome w systemie Windows 11, w których możesz zobaczyć awarię Chrome. Podejrzewamy, że dzieje się tak z powodu aktualizacji systemu Windows (KB5027231), która została wydana 13 czerwca 2023 r.” Produkt Michael Sherwood  powiedział .

„Aktywnie rozwiązujemy ten problem i wrócimy z dodatkowymi informacjami tak szybko, jak to możliwe”.


Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Blog IT
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu